Beställningsinformation
När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning. Om något är fel i beställningen, vänligen kontakta oss via e-post. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider
Leverans sker inom 2-4 dagar. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid), vänligen kontakta oss via e-post.

Priser
Priser anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms.

Betalning
Kortbetalning Visa/Mastercard – 0 kr.
Vi använder betalväxeln Klarna som är PCI certfierade. Betalväxeln Klarna använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard.
Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.
Faktura – 19 kr
Vi samarbetar med Klarna för betalning via faktura, en pappersfaktura skickas med i leveransen.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.

Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samtatt vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.
Ångerrätt
Önskar du returnera en vara kontaktar du oss via e-post: info@emile.se. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Återbetalning sker när returen mottagits och godkänts av oss. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. Vid retur skall produkten vara i säljbart skick.
Reklamation
Meddela via e-post varför du inte godtar varan samt ange varför du anser att varan är felaktig. Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans samt retur. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation
Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. För att hålla ordning på bl.a. inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.